De mi az a Mozivandál?


A Mozivandál filmkritikákat ír és kritikus filmekkel, reklámokkal, valamint előzetesekkel foglalkozik. (Akció/Thriller/Vígjáték/Horror/Dráma/ZS+) Korra, nemre való tekintet nélkül!

Friss kommentek

Mozivandál a Facebookon

Feedek

Django - takarodjál le arról a lóról - villámkritika

2013.01.20. 12:29 AnthonyStark

A mai film, az éppen a mozikban debütáló Django - Elszabadul / Django Unchained, melyet volt szerencsém premier előtt megtekinteni. (tudom, tudom, rohadjak meg)
Elöljáróban, én nem vagyok Quentin Tarantino felszentelt papja, nem rajongtam soha igazán a munkásságáért, viszont ennek ellenére néhány filmjét alapműnek tekintem. Például a Ponyvaregényt, a Kutyaszorítóbant és a Becstelen Brigantykat.

Tarantino filmjeit lehet imádni, vagy utálni, de egy dolog biztos, valamit tud ez az ember. Évről évre valami teljesen váratlant húz, olyat, amit rajta kívül Hollywoodban még csak gondolat szintjén sem mernek megtenni a rendezők, producerek.

Az idei filmje, a Django (nem, nem ejted a d-t) elszabadul.
Mint már Jin_Ke kolléga leírta, nem ez az első Django film, de abban talán egyet fogunk érteni, hogy ez a legbetegebb, és legeredetibb.

DjangoUnchained_t607.jpgMaga a szereposztás Tarantino-hoz méltóan zseniális. Pár éve megismertette Christoph Waltz nevét a világgal, aki a Becstelen Brigantykban alakított maradandót, mint Hans Landa SS tiszt.
Ebben a filmben valamivel szimpatikusabb oldalát mutatja meg, és láss csodát, ebben is zseniális.
A főszereplő Jamie Foxx hozza a kötelezőt és a megfelelőt, de ezt a filmet, még ha az ő neve is szerepel a stáblista elején, nem miatta nézzük meg.


Leonardo DiCaprio-t öröm látni rothadt fogú, földes birtokos / főállású g*ci szerepben, felüdülés, és talán sikerül végleg (már ha van olyan hülye, akinek még mindig az jut róla eszébe) lemosni a cuki titanicos fiú sztereotípiát.
Samuel L. Jackson (többé kevésbé) talán élete alakítását hozza, öröm hallgatni, ahogy kiakad mikor négert lát lovon.

Az alaptörténet:

Django, a rabszolga, kit Dr. King Schultz megmenekít a rabszolgaságtól, mert értékes információkkal szolgálhat a fejvadásznak, a következő célszemélyekkel kapcsolatban.
Tehát Django immár szabad, és tettre kész, hogy feleségét visszakaphassa, aki még mindig rabszolga.
Dr. King Schultz-al egyezséget kötnek. Ha a telet együtt "végignyomják", és levadásznak néhány gazfickót, akkor segít visszaszerezni a feleségét.
Eddig volt a "sima" ügy, innentől jön a probléma, ugyanis szeretett felesége Brünhilda (ezért a névért feltétlenül faszkorbács jár. szerk. Jin_Ke), a gonosz rabszolgatartó Calvin Candle kezében van, aki természetesen nem adná oda egy-könnyen az egyetlen németül! tudó szolgálólányát.

django-unchained-05212012.jpegInnentől ismét csak durva spoilerezés árán folytathatnám, szóval inkább uzsgyi, gyerünk a moziba emberek.Tarantino filmjei soha nem átlagosak, ennél a filmnél sincs ez másként. A történet, és a rendezés elsőrangú, a megvalósítás ugyancsak, számomra az egyetlen hiba a filmben, hogy egy ponttól feleslegesen lett továbvíve (hinnye, de szép szó ez) a sztori. Volt egy tökéletes pont, amikor le lehetett volna zárni, de nem Tarantino lett volna, ha innentől még ne lett volna vagy 40 perc keccsölés...

Összességében Tarantino ismét megmutatta, hogy nem muszáj beállni a sorba az egyen filmekkel és hogy miként is kell reboot-ot készíteni anélkül, hogy a végeredmény egy nagy adag gőzölgő lószarban testesüljön meg, mint oly sok másik Hollywoodi film esetén. 

Kinek ajánlom? Mindenkinek aki elmúlt 18 éves, és nem érzékeny a gyomra. 

Összpontszám: 10/9

21 komment

Címkék: western akciófilm Samuel L. Jackson Django elszabadul Jamie Foxx Quentin Tarantino Django Unchained Django elszabadul kritika Django kritika Leonardo Di Caprió Christopher Waltz Dr. King Schultz Calvin Candle

A bejegyzés trackback címe:

https://mozivandal.blog.hu/api/trackback/id/tr135027607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2013.01.21. 06:04:25

Borzalmasan sablonos iras. Kozhelyek egymas utan. Tarantinorol senki nem mer mar rosszat irni? Csorda szellem!!!! Birkak./ Becstelen brigantik?? lol Nehogy megemlitsd a Kutyaszoritoban-t, hatha a sok hozzadhasonlo zoldfulu mar csak letoltve sem latta, es nem VHS-en kolcsonozte ki mint en anno. Django teli van eroltetett baromsagokkal, azt sem ertem mi vitte ra a nemet krapekot arra, hogy elete aran segitsen a fekanak megtalalni a feleseget. A koponyat szetvagos resz teljesen hulyeseg volt. Ennyi. Egyre laposabbak a filmjei..

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2013.01.21. 07:51:57

@Chaoyang: Ki bántott ennyire? Megértem, hogy nem szereted Tarantino új filmjeit, vagy éppen a Django-t, de ugye nem baj, ha mi nem értünk egyet veled, ugye? Mivel Christopher Waltz Tarantino oldalán először a Brigantikban mutatkozott be, így nem tartom teljesen logikátlan lépésnek a film megemlítését. Ennek ellenére szívesen beleírjuk a Kutyaszorítóbant is, hisz az olvasó szava szent, még akkor is, ha kevéssé kulturáltan fogalmaz ;)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.21. 09:16:05

ne felejtsük el megemlíteni amikor django megjelenik (mármint az igazi) és közli, hogy tudja, hogy a d-t nem ejtik.

illetve Don Johnson is nagyon jó a pici szerepében.

mzs 2013.01.21. 11:23:42

Hihetetlen, de nekem ez volt az első Tarantino-filmem (hát igen, nem bírom nagyon az öldöklést...), és nekem nagyon bejött. A zenéje pedig zseniális. Aki még nem tette, hallgassa meg.
soundcloud.com/unchained-soundtrack

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.21. 11:41:30

@mzs: az első???

nagyon fiatal vagy akkor, vagy nem egy filmb.zi, finoman szólva. :D

AnthonyStark 2013.01.21. 12:10:00

doggfather: Mea culpa! Don Johnsont, az öreg Crockett felügyelőt kihagytam!
Mi sem filmb.ziként kezdtük ;) de minél többen vagyunk, annál jobb. :)
Igen, a zenéje is nagyon el lett találva, van benne Morricone, Rick Ross, szóval igazán változatos, és tökéletesen illett ez a zenei összeállítás a filmhez.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.21. 12:58:54

@AnthonyStark: ez az, én féltem, az OST-ot hamarabb hallgattam meg, mint a filmet láttam volna, és nem tudtam elképzelni, hogy fog hangzani a hip hop benne, de jól ment a filmhez.
Meglepően jól!

AnthonyStark 2013.01.21. 13:27:04

@doggfather: Igen, ráadásul tényleg elég széles spektrumon mozog a zenék stílusa, de valahogy pont el lett találva az adott részekhez, de ez ugyanígy volt a brigantyk-nál is, ott is volt David Bowie-tól kezdve, Morricone-n át, eredeti német nyelvű zenékig minden, de valahogy ott nem igazán figyeltem elsőre ezekre.
Itt viszont film közben is eszembe jutott, hogy na ez, vagy az, fasza zene.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.21. 14:46:12

@AnthonyStark: a brygantik zenéje nem volt ennyire eltalált, de ez csak az én véleményem.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2013.01.21. 17:53:27

@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): Ja, sorry, kicsit nyersen fogalmaztam, de ezen mar nem lehet valtoztatni. Igy vagyok beallitva ;)) A Ponyvaregeny nagyon szorakoztato, de kicsit kommersz es hatasvadasz szamomra. Pont ezert szerettem a Kutyaszoritobant az egyszerusege miatt, annak ellenere, hogy az sem allja meg a helyet teljes mertekben az eredetiseg teren. De hat ollozni is tudni kell. Jackie Brown a masodik favorit. Kill Bill ota szkeptikus vagyok vele szemben. Jo munkat!

AnthonyStark 2013.01.21. 18:59:33

@Chaoyang: Ha szabad beleszólni, a diskurzusba, nem hittem volna, hogy valaha is találkozom még egy emberrel, aki ugyanúgy nincs elájulva a Kill Bill-től, mint én :)
Rendkívül túlértékelt alkotás véleményem szerint.
A Jackie Brown csak a rövid memóriámnak köszönhetően hagytam ki, ott a helye. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.21. 19:31:36

@AnthonyStark: @Chaoyang: hát a brygantik inkább túlértékelt mint a kill bill.

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2013.01.21. 21:42:01

Ettől nagy forma ez a pali. Azon megy a vita, hogy melyik filmje a jobb, nem pedig azon, hogy bezzeg xy filmje sokkal jobb mint QT-é...

agatsu 2013.01.28. 20:38:10

Nálam a Django az eddigi leggyengébb filmje és csak azért nem mondom rá ,hogy szar, mert LDC és SLJ rohadt nagyot játszanak benne, Fox jó színész, de most nem tetszett...a zenék engem kifjezetten zavartak egy-két helyen...10/5

A nép fia 2013.01.28. 22:48:09

@Chaoyang: Én sem szeretem Tarantino munkásságát. A Kill Bill-en kívül nem vagyok hajlandó mást megnézni tőle. Ennél kivételt tettem, és nagyon tetszett! A Becstelen egy sz*r volt, a Ponyvaregény baromság, a többi is használhatatlan. Ez viszont tetszett, talán azért, mert rendesen filmként állt össze, nem pedig egy oda-vissza vagdosott baromság harmincöt szállal és unalmas párbeszédekkel.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.29. 10:34:23

@A nép fia: unalmas?!?!
a tarantino filmeknél pont a párbeszédek a lényegek, és sose unalmasak.

pszichonauta 2013.01.29. 19:43:09

Tudjátok hogy megy ez Hollywoodban: ha más csinálja lopás, ha Tarantino, akkor művészet. Azóta nem vagyok elájulva az embertől, mióta elkezdtem nézni Godard filmjeit(pont Tarantino hatására), és látom, hogy kb. összelopkodta a műveit. Ez eddig is köztudott volt, mindenki tényként kezeli, de látni azért más. Nem tiszteleg/utal, hanem egyszerűen copy-paste módszerrel egész jeleneteket vesz át. Nem csak Godard, hanem Fellini és Kuroszava is áldozatul esett. Kérem, így könnyű, hogy a legnagyobbakat hívjuk "segítségül".

@AnthonyStark (mozivandal.blog.hu):
"nem hittem volna, hogy valaha is találkozom még egy emberrel, aki ugyanúgy nincs elájulva a Kill Bill-től, mint én :)"

Pedig én sem vagyok, szerintem ott került először szar a palacsintába(ha eltekintek az előbb leírt tömeges plagizálástól). A Kill Bill volt az első film, amit tőle láttam, tehát még arra sem lehet fogni, hogy az előző filmjeihez mértem. A Ponyvaregény többször nézős, a Jackie Brown is jó, de azóta sztem nem tett ki magáért.

mojoking77 2013.01.30. 21:17:38

@Chaoyang: "Ponyvaregeny nagyon szorakoztato, de kicsit kommersz "....
Bocsass meg, ra kell kerdezzek. Van fogalmad a kommersz szo jelenteserol? Esetleg tedd mar meg, hogy kikeresed egy ertelmezo szotarban. Csak, hogy utana ne irj ekkora idiotasagokat.

Ildikó Nagy 2013.02.09. 19:13:06

Tarantino filmjeivel kapcsolatban mindig az az érzésem,hogy mindig westernt rendez, csak nem a vadnyugaton játszódnak és nem cowboyok a szereplők.

afazekas 2013.02.14. 14:15:22

@AnthonyStark (mozivandal.blog.hu):

Pedig még a Kill Bill nézhető.

Tarantino sztem is puhul.
Ponyvaregény, Kutyaszorítóban, Négy szoba teljesen jók.

Az ilyen Grindhouse-ok meg már elég gázak.
süti beállítások módosítása