De mi az a Mozivandál?


A Mozivandál filmkritikákat ír és kritikus filmekkel, reklámokkal, valamint előzetesekkel foglalkozik. (Akció/Thriller/Vígjáték/Horror/Dráma/ZS+) Korra, nemre való tekintet nélkül!

Friss kommentek

Mozivandál a Facebookon

Feedek

10 film ami folytatásért kiált! (Üzenet Hollywood-nak Vol2.)

2013.01.26. 08:00 AnthonyStark

Mostanában csak a listák jutnak eszünkbe… előzőleg arról írtunk, hogy Holllywood mekkora reboot mániában szenved és könyörögtünk, hogy néhány kedvenc filmünket ne csesszék el a közel, s távoli jövőben.  
Nem vagyunk annyira naivak, hogy azt higgyük, bármi is változni fog az elkövetkezendő években, mert a pénz hatalmával szembemenni nem lehet, márpedig ami megérett a reboot-ra, az általában kaszálni is fog. Még akkor is ha úgy jövünk ki a moziból, hogy az orrunk alatt dörmögve kívánunk vérzést a rendező úr ánuszrózsája körül.
A mai listába azokat a filmeket szedtük össze, amik vagy meghatározó filmélményt nyújtottak nekünk bakfis tehenészlány korunkban, vagy esetleg annyira pocsék volt a megvalósítás az alapötlethez/történethez képest, hogy megértek egy újrafeldolgozásra/folytatásra.

beverly_hills_cop_by_dertransporter-d53nizy.jpg

Akkor lássuk a listát, bár előrebocsájtjuk, néha elkapott minket a nosztalgia.

10. Blade - Penge:
Guillermo DelToro munkásságát, és tehetségét nem vonom kétségbe, sőt! Nagy tisztelője vagyok, mert egy igazi modernkori polihisztor, (író, rendező, forgatókönyvíró) de szerintem a Penge sorozatot, úgy ahogy van, elkúrálta.
Gyerekkoromban nem tűnt fel, hogy komoly problémák voltak azoknál a filmeknél, igaz, ettől függetlenül 10 évesen ugyanúgy próbáltam utánozni a harcművészeti elemeket, amiket abban láttam. /Ez egyébként nem tett jót a lakás berendezésének, mert elég dagadt gyerek voltam./
A legfőbb probléma, hogy -  az akkori technikának is köszönhetően- elég gyatra megoldások voltak benne, de talán mégis a dialógusok, átvezető részek voltak a legrosszabbak.
A mai napig elkezd tikkelni a szemem, ha azt a jelenetet meglátom, mikor Whistler odadobja pengének a napszemüvegét, és Penge háttal! állva rezzenéstelen arccal elkapja azt, és már bassza is fel arra a szép nagy fejére.
Ettől függetlenül, én a mai napig szeretem ezeket a filmeket, de nem azért, mert olyan kiemelkedően jól sikerültek, csupán a nosztalgia okán.
Rendező ajánlás: Jon Favreau
Színészajánlás: Na, itt már gondban lennénk, két okból is. Egyrészt mivel Snipes úr éppen sittkón van, (nem volt gyanús, hogy 20 évig nem fizetett adót milliós gázsik után.)
A másik, hogy nem tudnék olyan afroamerikai színészt mondani, akire nyugodt szívvel rábíznám a szerepet. (Doggfathertől feltétlenül és minden olvasónktól kommentben várom az ötleteket, mert isten az atyám, nincs ötletem.)

 

9. Waterworld:
Az alap sztori (vessetek tűzbe) szerintem nem lett volna rossz és egy igazi blockbuster múvi lenne/lehetett volna, ha a megfelelő kezekbe kerül annak idején, pláne úgy, hogy akkor közel 175 millió dollárt öltek bele a projektbe. Ami még nevetségesebb, hogy annak ellenére, hogy minden Hollywood-i bukásokkal foglalkozó cikkben ott van a Top10-ben, 260 milliót hozott világszerte a film.
Rendező ajánlás: Francis Lawrence (Constantine, Legenda vagyok)

 

8. Álomcsapda:
Ennél a filmnél azért minden egyben volt, hogy jót alkossanak, de aztán csak sikerült bevazelinozni Stephen King írását, és jól megküldeni hátulról.
Lawrence Kasdan-nak kijárna egy büdös nagy pofon, amiért egy Stephen King által írt történetet, Morgan Freeman-nal, Tom Sizemore-al, és még (akkor) egészen tehetségesnek mondott feltörekvő színészekkel együtt is sikerült elbaszni.
Nem beszélve arról a tényről, hogy az alábbi filmeknél segédkezett korábban a tisztelt rendező úr: Birodalom Visszavág, Jedi visszatér, Indiana Jones - Az elveszett frigyláda fosztogatói.
Itt sincs túl sok ötletem kire bíznám a sztori feldolgozását, de valaki igazán megpróbálhatná, mert lenne jogosultsága ennek a történetnek a vásznon.

 

7. Highlander - Hegylakó:
Akárcsak Pengénél, ezért is rajongtam, de felnőtt fejjel újranézve, borzasztó (az első részt kivéve).
Ez a történet is megérdemelne egy tisztességes feldolgozást, hogy az ájfónon és ájpeden felnövő új generáció is rajonghasson ezért, mint annak idején mi tettük.
Sajnos itt ajánlani bárkit is felesleges, mivel már rebesgették, hogy Justin Lin (halálos iram filmek) fogja rendezni, és Ryan Reynolds lesz az aktuális MacLeod.
Mindenesetre ajánlás akkor is járna:
Rendező ajánlás: Shane Black
Színészajánlás: Tom Hiddlestone

 

6.  The Great Escape: A Nagy Szökés:
Sokan el fognak küldeni a halál faszára ezért, de gyerekkorom másik nagy kedvence volt, a Nagy Szökés Steve Mcqueen-el, James Garner-rel, Richard Attenborough-val (és még sorolhatnánk).
Ez a film a történet és a színészek nevei miatt is megérdemelne egy újított verziót, természetesen szigorúan akkor, ha olyan emberek kezébe kerül, akik nem szentségtelenítik meg az eredetit.
Rendező ajánlás: Steven Soderbergh

 


5.  Star Wars - Csillagok Háborúja:
Ki az a pénisszel rendelkező férfiember, aki az első rész elkészítése óta ne akart volna belépni a Jedi-rend-be, vagy bekerülni a Sith akadémiára, hogy aztán később bolygókat szabadítson fel/hajtson igába fénykardjával?
Mint ismeretes a Disney az utóbbi évek felvásárlását idén is folytatta, és megvette a Csillagok Háborúja további megfilmesítési jogait.
Ez két dolgot hozhat magával, az első: mostantól hülyét csinálnak az egész univerzumból, és Mickey egér lesz mindenhol fénykarddal...
A második: Sikerül a Star Wars fanokat is úgy kielégíteni, ahogyan azt tették a képregény rajongókkal, mikor a Marvel karakterekből összegyúrt Bosszúállókat leforgatták.
Én mindenesetre örülök annak, hogy készül további film, de az tény, hogy számomra a közelébe sem fog érni az eredeti trilógiának, és az mindig a szívem csücske marad. Ennek ellenére én örülök, hogy továbbviszik a Star Wars univerzum történetét, mert rengeteg fantázia van még benne, mert nagy valószínűséggel George Lucas nem csinált volna több filmet, ha a jogok nála maradnak. 
Már csak egy kérésem marad, a történetet ne folytassák, hanem mutassák be az előzményeket, a teljes Jedi renddel, Sith akadémiákkal, és ne a Jedi Visszatér után történtekből forgassanak. tenkjú.
Rendező ajánlás: J.J. Abrams (tökéletes választás szerintünk)


4. Dracula - Drakula - bármi csak ne tvájlájt:
Manapság, mikor mindent ellepnek a cuki, csillogó vámpírok, amikor az emberek nagy részének már nem mond semmit Lugosi Béla, vagy Bram Stoker neve, ha vámpírokról van szó, igazán szükség lenne egy jó vámpírtörténetre.
Jómagam nagy rajongója vagyok a vámpír témának, Anne Rice könyvein nőttem fel, lettem felnőtt.
Ha valaki esetlegesen elgondolkozna azon, hogy valamelyik könyvét ismét a mozivászonra vigye, nagyon tudnék örülni, mert bár az Interjú a vámpírral kellemes film lett (az utána következő Kárhozottak királynője nem...) közel sem a legjobb könyve Anne Rice-nak. Sok érdekes, és jó karakter több száz éves története van még a további könyvekben.
Rendező ajánlás: Bár nem rendezett még ehhez hasonlót, de szerintem David Fincher, vagy Terry Gilliam tökéletes lenne.

 

3. Beverly Hills HIlls Cop - Beverly Hillsi zsaru (kakukktojás):
Gyerekkorom másik nagy kedvence, napestig lehetne idézni belőle. (na, nem a kiherélt új szinkronnal)
Ha Eddie Murphy valamilyen csoda folytán ismételten vicces tudna lenni, és nem lenne kövér nőnek öltözni jó fétise, akkor egy nagyon jó vígjátékot lehetne csinálni.
Manapság úgyis általában botrányosan rossz vígjátékok jutnak el a nézőkig, amik egyáltalán nem viccesek, lásd Eddie Murphy utóbbi években készült bármelyikben filmjét, vagy a Project X-t.

(A CBS már megrendelte a film folytatásának szánt sorozat pilotját Brandon T Jackson alakítja majd Axel Foley fiát. Eddie Murphy producerként fog közreműködni és állítólag a pilotban is feltűnik majd.)

 

 2. Inception - Eredet:
Bárki bármit mond, zseniális film. (bizonyára már volt egy kirgizisztáni ember, aki leforgatta az eredetit) Történet, szereplők, hangulat, minden hibátlan.
Nolan már egy korábbi interjúban jelezte, hogy benne van a folytatás lehetősége a filmben. (tapsvihar)
Mindenképpen szeretnénk látni egy második részt, természetesen csak akkor, ha az eredeti szereplőkkel, és rendezővel készülne, nem pedig az Asylum megastúdió égisze alatt.
Rendező ajánlás: Christopher Nolan

 

 

1. Lethal Weapon – Halálos Fegyver:
Imádtam, imádtam minden jelenetét, momentumát, számomra meghatározó élmény volt, videó kazettán rongyosra néztem mindegyik részét, és a mai napig kívülről tudom a dumákat.
„Amit én mondok nekik az egyik fülükön be, a másikon gumi…”
Rendező ajánlás: Richard Donner, vagy Shane Black
  


+1. The Goonies – Kincsvadászok:
Személyes kedvencem volt, bármennyire bárgyú, bármennyire is béna volt, de ettől függetlenül az egyik kedvenc kalandfilmem.
Úgyhogy nem kérdéses, hogy itt a helye a listán, bár talán ezt lenne a legnehezebb összehozni, és tartom valószínűnek lehetetlen lenne olyat nyújtani, ami felvehetné a versenyt az eredetivel Vágyálom marad tehát az, hogy újra ugyanazt érezzük, mint gyerekkorunkban.

 

Mit lehetne még írni? Szerintem semmit. A fenti filmek közül nem mindegyik tartozik a valaha volt legnagyobb filmek közé, de nekünk közel áll/állt a szívünkhöz mind, így bármelyik is készülne el, mi ott lennénk a premieren.
Ti hogy vagytok ezzel? Mely filmek feldolgozásának, folytatásának örülnétek?

36 komment

Címkék: star wars disney eredet feldolgozás halálos fegyver drakula hegylakó álomcsapda

A bejegyzés trackback címe:

https://mozivandal.blog.hu/api/trackback/id/tr935043606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.26. 09:42:27

hát ezek jó részét én inkább nem piszkálnám, mert félek inkább gyalázás lenne.

AnthonyStark 2013.01.26. 09:50:30

@doggfather: Ezzel én is így vagyok, de ha már muszáj lenne, akkor ezeket megnézném, feltéve, ha minden, de tényleg minden klappolna a film készítése közepette.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.26. 10:20:04

Penge rendezőjének David Slade lenne jó a sötétség 30 napja nagyon durva vámpírfilm lett.

Nah valami hasonló kellene, csak Pengét is hozzáadni.

Hogy ki játszhatná?! Hát ez jó kérdés. Olyan kellene akiről legalább el lehet hinni, hogy tud verekedni...

"Fogas" kérdés, még átgondolom. :D

wovbagger 2013.01.26. 18:16:22

az eredet zseniális filmnek tűnik - amíg az első megnézés után kicsit elgondolkozva rájössz, hogy egy-az-egyben eXistenZ.
de ettől még mindkettőt szeretem.

PSzilva36 2013.01.26. 19:28:26

Hát...nem tudom, mennyire lennének jók. Én pl sajnos megnéztem a Total Recall feldolgozását és szó szerint visszasírtam Schwarzeneggert és a tök béna technikát. Van, amit jobb nem piszkálni.

2013.01.26. 22:07:02

@doggfather: teljesen egyetértek. felesleges lenne megpiszkálni ezek közül bármelyiket is, még ha a Halálos fegyver-filmek nagyon hiányoznak is

Rodolfo63 2013.01.26. 23:07:58

a goonies-t miért kellene feldolgozni? teljesen jó az eredeti, az igazi 80as évekbeli hollywood által szállított kisváros fíling, aranyos szereplők, aranyos és izgalmas (gyerekfejjel) történet - teljesen rendben van, ezen csak rontani lehetne

ha ugyanazt szeretnéd érezni, nézd meg az eredetit :)

Az igazi Trebics 2013.01.26. 23:15:05

A hegylakó egy szép kerek történet, azt ott kúrták el, hogy egyáltalán folytatták.

A vámpírfilmek kapcsán pedig vicces, hogy az interjút sztárolod, a cruise-pitt bájgúnár kettősből nőttek ki a cuki vámpírok, az előtt a film előtt egy tvájlájt elképzelhetetlen lett volna.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.27. 00:10:03

A Halálos Fegyverben azt bírom, hogy mindig mindenki egyszerre beszél.

AnthonyStark 2013.01.27. 00:19:52

@Az igazi Trebics:
Ez csupán egy, Anne Rice könyvei közül. A későbbi könyvekből kiderül, hogy ezek a vámpírok mindennek mondhatóak, csak bájgúnárnak nem :)
Szerintem a Tom Cruise féle Lestat-ot összehasonlítani a mai tvájlájt "vámpírokkal" butaság.
Az viszont tény, hogy akkor merőben másfajta vámpír karaktert mutattak be az Interjú a vámpírral-ban, mint amilyen az addig megszokott volt.

Rodolfo63: Azért írtam, ha már reboot mánia, meg mindent felújítunk, akkor inkább nézném meg a fentiek közül bármelyiket, mint a Manos, a sors kezéből készült reboot-ot. :)
Természetesen, csak akkor, ha a rendező munkájától kezdve, a lóti-futi kajás fiú munkájáig minden klappolna.

Orszag 2013.01.27. 01:42:59

@Az igazi Trebics: A könyvekben szerintem jobban kibontották a karaktereket, csak az kellett volna, hogy a filmekbe is hűbben emeljék át a figurákat. Az Interjúban kevésbé, a Kárhozottak királynőjében jobban sikerült az ellentmondásos személyiség bemutatása. A tvájlájt meg könyvben és filmben is ugyanaz a nyálas izé.

LúzerMan 2013.01.27. 08:12:19

Discrict 9.
Szeretném tudni, hogy Chritopher visszajön-e Wikusért és a többi rákért.
És, hogy mi a rákot csinál, ha visszajön?
Persze ez nem hollywood-i film, de azért bízom a folytatásban.

2013.01.27. 08:31:49

Nagyon más az ízlésünk, mert én ezeket a filmeket messze elkerültem.

Void Bunkoid 2013.01.27. 08:41:21

@Rodolfo63: egyetértek.

Sőt, valami cikkben láttam, hogy alapvetően a hetvenes évek második felében született amerikai gyerekek számára az E.T., a Goonies, meg a "mit bámulsz rajtam, fafej" Back to the future MAGA a nyolcvanas évek szimbóluma. Azt meg nem lehet még egyszer megcsinálni.

Alapvetően az összes nyolcvanas évekbeli film azért nem rekreálható, mert ha megnézitek, mindegyikben egy közös dolog van: az, hogy sokszor az adja a feszültséget, hogy két szereplő nem találja egymást, nincsenek ott a megbeszélt helyen, vagy elkavarodnak.

Ma ilyen nincs, az eltévedt-elkavarodott szereplő egyszerűen előkapná az ájfónját és felhívná a másikat, sőt, akár egy térképes appal MEG IS KERESNÉ.

Sajnos rengeteg dolog, ami a 80-as években még igen sci-fi volt, mára már véres valóság - kb. emiatt is néznek furán a harmincnál idősebbekre a mai tizenéves fogyasztók - lévén a 80-as évekbeli sci-fik jó részében MA nincs semmi sci-fi, az akkori problémák jelentős része meg ma már nem probléma, és nem hat sem feszültségkeltőnek, sem viccesnek. Max megnéznek EGY ilyen filmet nosztalgiafaktornak, és le van tudva az egész 80-as évek.
Kb pont úgy, mint nálam a Hyppolit, a lakájjal az összes torzhangú-állandóan kiabálós-hülyemozgású-klasszikus háború előtti magyar film. Csúnyán hangzik, de nekem mindegyik pont ugyanolyannak tűnik, megnéztem azt az egyet, és úgy érzem, hogy láttam az összeset, és nem is kell több :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.27. 08:58:17

@Az igazi Trebics: Komolyan BÁRMILYEN hasonlóságot is felfedezel az Interjú meg a tvájlájt között?!?!

Semmi, az interjú továbbgondolja, felemeli, legendává emeli a vámpírmítoszt a tvájlájt meg megerőszakolja.

A nép fia 2013.01.27. 08:59:41

Ezek közül pont egyik sem kiált folytatásért. A Pengének is volt kettő, bár ne lett volna. A Beverly Hills-i zsarunak is volt, kár érte.

A Drakulának volt értelmes feldolgozása Gary Oldman-nel, határeset, elfogadjuk. Félek, a témából többet nem nagyon lehet kihozni.

Na, most nem értem, mit értesz Star Wars-folytatásokon. Van belőle 6 rész, meg egy animációs mese sorozat. Készül a hetedik rész... A cím viszont azt sejteti, hogy Te magát a klasszikus 4. részt akarnád újraforgatni? Amúgy meg nem értem, mi bajuk az embereknek a Jedi visszatér utáni időkkel. Szerintem sokkal érdekesebb, mint a Régi Köztársaság, mert az előzményeknek már tudjuk, mi lesz a következménye (Episode 1, ugye), de hogy a 6. rész után mi jön, az még csak kusza fiktív ötletek sokasága (bármennyire is jó a Thrawn-trilógia). Én igenis a folytatás mellett szavazok.

A Eredet pedig simán egy részes film, és ebbe bele kell nyugodni. Számomra úgy kerek, ahogy van.

A Hegylakó Ryan Reynolds-zal pedig egyenesen gyalázat. Az én szememnek is régi már az eredeti, de csak ezért nem kéne reboot-olni. Bár tudnám feledni a siralmas folytatásokat... Egyébként a bővített verzió egészen nézhetővé teszi. :-)

Unbiased 2013.01.27. 09:40:10

@Void Bunkoid: Az okos telefonok azért nem jelentenek akadályt a régi stílusú elveszős, eltévedős filmek újraélesztésben, mert hiszen ott van a "nincs térerő", "elveszett, lemerült a telefon", stb.

Marty Mcfly 2013.01.27. 10:08:32

GHOST BUSTERS 3 miota varom!!!

Nefritisz 2013.01.27. 11:28:30

A végtelen történet volt az ami az adott kor technikai szintjén nem volt megfelelően kivitelezhető.A könyv élményéből kb 5% ha átjött.

Dr_utcai_arcos 2013.01.27. 11:47:04

@doggfather @AnthonyStark :na ne szórakozzatok már. Michael J. White. Következő kérdés?

Thoras 2013.01.27. 12:23:43

Hát, Dracula filmet pont nem bíznék Gilliamre. Ne érts félre, szerintem Gilliam az univerzum legjobb rendezője, de egy tisztességes vámpírfilm erotikus és tocsog a vértől. Ez a két jelző meg pont nem használható a munkásságára.

Ha valamit folytatnék, az a Firefly, de hát az sorozat ugye, nem mozifilm.

A Star Wars folytatás jó ötlet, és szerintem is 7. rész kell, nem előzmény. Az sokkal izgalmasabb. És plusz egy a Ghosbusters 3-nak, meg a Végtelen történetnek is.

2013.01.27. 12:53:35

folytatás vagy remake? érzed a különbséget?

profilo 2013.01.27. 12:59:26

Ööööö....ugye csak viccnek szántad ezt a posztot?!

Ezeket folytatni?

Talán az Eredetet.Talán...
A többit nem piszkálnám.Elég volt belőlük ennyi és hidd el,így a legjobb mindenkinek.

nyikk 2013.01.27. 13:16:22

@profilo: ott a pont...talán még a Waterworld-öt tudnám elképzelni újraforgatva, de ha olyanra sikerül, mint a TotalRecall, akkor az is felejtős.

Leone_510 2013.01.27. 15:06:05

ET, Iron Sky, Skyline, Zombieland

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2013.01.27. 17:03:24

@Dr_utcai_arcos: Na végre! Azt hittem már komolyan senki nem ajánlja Michael J-t :) Megnyugodtam, nem olyan szar ez a világ...

Dr_utcai_arcos 2013.01.27. 19:57:23

@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): ha feka lenne, akkor Scott Adkins-t ajánlottam volna :D. Bár a sminkesek már csodára képesek :DDD.

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2013.01.27. 23:16:54

@Dr_utcai_arcos: Elolvastad a nagy ivtathatatlan gigaposztot? ajánlom :D

Bizonyos szempontból Michael J sokkal stílusosabban mozog egyébként, Adkins viszont tuti egy rohadt mutáns :D

Dr_utcai_arcos 2013.01.28. 17:26:39

@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): Huh, segíts nekem. Hol találom?Egyébként Adkins tréningvideóit elnézve, tényleg kételye támad az embernek, hogy nála newtoni fizika ér e egy fabatkányit is!!??

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2013.01.28. 17:56:21

@Dr_utcai_arcos: Adkins egy állat, ezért adok most egy esélyt az Assasinaton Games című Adkins-Van Damme produkciónak :)

Dr_utcai_arcos 2013.01.28. 19:13:51

@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): szerintem nem bántad meg ;)!Meg a Tournament is nézhető, bár abban garantáltan nem fogod felismerni :D!

Dr_utcai_arcos 2013.01.28. 20:22:31

@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): Nem tudom miket láttál, de van egy kettő ami talán kimaradt:Hadüzenet (Mathis Landwehr), Merantau (Iko Uwais), Kill 'em All (sok jó harcos).

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2013.01.29. 17:14:09

Hát a Penge jogai visszakerültek a Marvelhez, majd jön a reboot és abban már nem Snipes fog keménykedni.

A Waterworld szerintem egész jó film, de nem hiányzik a folytatás. És hogy miért bukta? Egy 175 millió dolláros filmnél édeskevés a 260 milliós bevétel, főleg, hogy az összeg fele vándorol vissza a stúdióhoz. És itt leginkább az amerikai bevétel számít, ami asszem hetvenvalahány milla volt.

A Halálos fegyver franchise-t kedveltem és szeretem, de hidd el, nem járnánk jól az ötödik résszel.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.30. 08:37:03

@koimbra: Nem biztos, hogy lesz Penge reboot, nem biztos, hogy belefér a mai "marvel képbe".
süti beállítások módosítása